Vi startade Huxflux för att lösa de utmaningar som företag och organisationer står inför i en ständigt utvecklande värld som allt mer kräver att företag ska synas visuellt och skapa en stark identitet, som också håller samman i alla kanaler. Det är komplext och svårt att veta vilken väg som är rätt att ta, och därför finns vi här för att vägleda, och ge stora som små företag möjlighet att bygga visuella identiteter utefter de behov som passar. Design är ett komplext område som huxflux kan bli enkelt.

Vi kände att det var dags att förenkla processen. En del i detta är att vi skapat tre tydliga och effektiva designpaket som ska ge företag den visuella kraft som krävs i marknadsföringsarbetet, och ge en sammanhållen och tydlig röd tråd överallt där man syns och verkar.

Vi har via våra designpaket och andra grafiska tjänster hjälpt miljardbolag, mellanstora företag och startups med allt ifrån helt nya grafiska profiler, nya färger, uppdatering/ny logotyp, illustrationer eller bara produktion i den grafiska vardagen.

Vår strävan är att skapa visuell närvaro som gör företag starkare och tydligare genom effektiva designpaket, antingen för att få igång, förstärka eller utveckla en verksamhet. Vi har som mål att förändra, förbättra och göra det mindre komplext i hur man skapar, bygger och utvecklar visuella identiteter, alltid med möjlighet att addera just de visuella element som ni som företag behöver. För det är just därför vi existerar, att ge företag en snabb, korrekt och prisvärd visuell lösning som passar just er. Så skapas kundvärde och det är Huxflux absolut största fokus när man söker expertis av oss.

VI finns och verkar för att göra det vi älskar mest; bra och prisvärd design.

Vi som är Huxflux

Stefan Gillblad

Kund- och produktionsansvarig

Stefan Gillblad, kund- och produktionsansvarig på Huxflux, har drygt 30 års erfarenhet inom grafisk produktion. Han har haft olika roller genom åren och jobbat med grafisk design, produktionsledning och prepress. Stefan har tidigare jobbat på NRA, Plakat och Halleluja med kunder som Umeå kommun, Umeå universitet, Nordic Biomarker, Norrlandsoperan, Hemavan/Tärnaby, Utopia, Bostaden, Ålö, Länsförsäkringar Västerbotten, Hikki och Bildmuseet.

Olof Rogbrant

Creative Director/Designer

Olof Rogbrant har 17 års erfarenhet inom design och grafisk formgivning/produktion. Han har bland annat jobbat på byråer som King och Storåkers och har de senaste åren drivit Stockholmsbyrån Olof Rogbrant Design. och har jobbat med kunder som ICA, Com Hem, Triss, Eurojackpot, Lotto, Svenska Spel, SJ, Team Olivia, Björn Borg, Bonnier, Dina Försäkringar, Swedish Match, Marabou, Audi, Boxer, Bukowskis, Enably, Norra Skog, Utopia och Bostaden med flera Har även prisats med två Guldägg, ett silverägg, 
guld i Svenska Designpriset samt guld i FAB Awards med mera.

Men kom ihåg, ensam är inte stark

Erfarenhet räcker långt men ibland behöver arbetsgruppen breddas, och det är vår filosofi. 
Vi arbetar inte utefter fasta konstellationer och ser oss inte som en byrå, utan ett nätvek med experter som är helt anpassade utefter de projekt vi arbetar med.

Och vi säger det viktigaste igen:

Vår utgångspunkt är att sätta samman den absolut bästa arbetsgruppen eller experten 
som alltid ska leverera på vårt viktigaste värdeord: